VERENIGINGSNIEUWS

• Dringende oproep
  • Ledenbestand

Verslag prepensioendag 2021

Dit jaar heeft in tegenstelling tot vorig jaar, weer een zogeheten prepensioendag (PP-dag, voorheen de 64-jarigendag) voor NOV-leden en hun partners plaatsgevonden in de Kumpulan te Bronbeek. De reden dat het niet was doorgegaan in 2020 was COVID-19, vandaar dat er voor deze PP-dag twee jaargangen waren uitgenodigd. Ongeveer tachtig personen werden op gebruikelijke wijze ontvangen met koffie of thee met de traditionele spekkoek. Vervolgens waren er presentaties vanuit de krijgsmacht, vooral met een update met betrekking tot de huidige ontwikkelingen, maar uiteraard heel belangrijk waren ook de bijdragen van het ABP en de notaris. Het aspect ‘ouder worden’ kreeg door middel van een betoog de aandacht en tenslotte brachten twee van onze collega’s enige belastingzaken en nazorgaspecten onder de aandacht. Uiteraard werd het reünie-aspect tijdens de lunch zeer gewaardeerd en onder het genot van een aperitief en Indische rijsttafel was het zeer geanimeerd. De reacties waren zeer positief en zeker een reden om de PP-dagen te continueren. Karel van Geet

Even voorstellen

Beste leden van de NOV, in het bijzonder de leden van de Afdeling Virtueel,

Graag maak ik van deze gelegenheid gebruik om mijzelf even voor te stellen. Ik ben lkol-vlieger b.d. Jack van Heijst en sinds de NOV HB-vergadering van 18 november 2021 de nieuwe voorzitter van de NOV/Afdeling Virtueel. Tijdens die vergadering heeft kol b.d. Jo Kuklinski het stokje aan mij overgedragen. Heel strikt genomen kan dat eigenlijk niet op deze manier, want de leden van afdeling zouden hierover moeten stemmen, maar aangezien de Afdeling Virtueel geen fysieke en/of digitale afdelingsvergadering organiseert (met name om praktische redenen, zoals tijdverschillen van de leden die over de hele wereld werkzaam en/of woonachtig zijn) gaan we er min of meer vanuit dat de leden iedere vrijwilliger omarmen. Dat neemt niet weg dat als leden bezwaar hebben tegen mijn benoeming, zij dat uiteraard kenbaar kunnen maken. In voorkomend geval graag een e-mail sturen naar NOVWolk@outlook.com en/of virtueel@nederlandseofficierenvereniging.nl.

Ik ben op 1 september 2021 als 59-jarige met FLO gegaan en ik heb mijn hele carrière de NOV een warm hart toegedragen. In de jaren negentig was ik lid van het bestuur van de Afdeling Vliegers en van 2003 tot 2015 heb ik geacteerd als voorzitter van de Afdeling Vliegers en tevens lid van het HB van de NOV. Als gevolg van een buitenlandplaatsing naar de VS in 2015 ben ik even teruggetreden uit de bestuursfuncties van de NOV. Maar nu ben ik weer terug in Nederland en ook nog eens met FLO, dus ik vond dat een mooi moment om mij weer dienstbaar te maken voor de vereniging. Ik heb geen wilde plannen om de Afdeling Virtueel te veranderen, want ik denk dat Jo een fantastische job heeft gedaan en dat de afdeling op zich goed draait. U en ik zijn hem daarvoor veel dank verschuldigd.

Ik zal u met enige regelmaat via een digitale nieuwsbrief informeren over lopende zaken die voor u van belang kunnen zijn (zoals HB-besluiten, stand van zaken arbeidsvoorwaarden, etc.). Mocht u zelf onderwerpen hebben die de NOV aangaan, dan roep ik u op om dat aan mij kenbaar te maken via bovenstaande e-mailadressen. U zult begrijpen dat de Afdeling Virtueel zeer zwaar leunt op communicatie via e-mail, dus ik doe een dringende opriep aan u allen om uw meest actuele privé e-mailadres en/of werk gerelateerd e-mailadres aan mij en het NOV secretariaat (info@nederlandseofficierenvereniging.nl) te doen toekomen. Dit is met name van belang voor leden die recentelijk in het buitenland zijn gaan wonen/werken of leden die zijn teruggekeerd uit het buitenland.

Ik hoop op een vruchtbare en succesvolle samenwerking met u allen.

Met vriendelijke groet, Jack van Heijst

Dringende oproep

Actualiseer uw e-mailadres

Lkol b.d. Jack van Heijst volgt kol b.d. Jo Kuklinski op als voorzitter van de afdeling Virtueel. Hij wil graag met de leden van deze afdeling in contact komen en blijven, maar is afhankelijk van een actueel, liefst civiel e-mailadres. Dat zal natuurlijk volgens de richtlijnen van de AVG gehanteerd worden, en is alleen en uniek bedoeld om met u te communiceren. Dus, bent u lid van de afdeling Virtueel maar weet u niet zeker of uw e-mailadres actueel is, geef dit dan a.u.b. door aan info@nederlandseofficierenvereniging.nl Mocht u als lid van een andere afdeling betwijfelen of de NOV uw meest actuele e-mailadres heeft, laat ons dat dan ook weten op bovengenoemd e-mailadres. Voeg a.u.b. wel toe tot welke afdeling u behoort.

Ledenbestand

Nieuwe leden

De NOV heet 32 nieuwe leden welkom mogen heten in de rang van cadet tot en met kolonel.

In memoriam

In de afgelopen periode zijn ons de volgende leden ontvallen:

Maj b.d. A.A. Baanstra (infanterie) niet bekend Bgen b.d. J. van Leeuwen (logistiek) 17-04-2021 Lkol b.d. G. Commu (CLSK) aug. 2021 Lkol b.d. P.G. van der Horst (infanterie) 03-08-2021 Lkol b.d. J. Imkamp (artillerie) 14-08-2021 Elnt P.A. Schok (gnk dienst) 16-10-2021 Lkol b.d. G.J.M. Tiggelman (CLSK) 20-10-2021 Maj b.d. E. van den Broek (infanterie) 28-10-2021 Maj b.d. G.E. Jacobs (CLSK) 07-11-2021 Het hoofdbestuur betuigt de nabestaanden oprechte deelneming met hun verlies.