INHOUDSOPGAVE

Carré nr. 6 - 2022

In dit nummer gaat de aandacht uit naar het personeel (inzet in Litouwen en vulling van de organisatie), geopolitieke ontwikkelingen, strategische autonomie, kernwapens, hypersone wapens, de oorlog in Oekraïne en het humanitair oorlogsrecht. In het kader van de militaire geschiedenis is het eerste deel van een artikel over Zouaven opgenomen. Een prikkelend artikel over de geopolitieke hittegolf, de rubriek Carrelevant, een drietal boekbesprekingen en het Verenigingsnieuws maken deze editie compleet. De redactie wenst u veel leesplezier.

Van de voorzitter

Lkol Niels van Woensel

De vier doelstellingen van de NOV:

1) het behartigen van de collectieve en individuele belangen van alle leden en hun nagelaten betrekkingen; 2) fungeren als een platform voor de beroepsgroep; 3) bijdragen aan het in stand houden van een voor haar taak berekende defensieorganisatie; 4) meedenken over vrede en veiligheid.

Redactioneel

Vierkant Beschouwd