INHOUDSOPGAVE

Carré nr. 1 - 2022

In het eerste nummer van dit jaar o.a. een drietal bijdragen over het regeerakkoord en Defensie, een interview met de directeur - DMO, een tweetal bijdragen over het gebruik van wapensystemen en de samenvatting van een studie over multi-domein operaties. Verder een tweetal artikelen m.b.t. de dekolonisatieperiode Nederlands-Indië 1945 - 1950 en twee carreacties n.a.v. publicaties in het vorige nummer van Carré. De vaste rubriek Carrelevant, een boekbespreking en het verenigingsnieuws maken dit nummer compleet. De redactie wenst u veel leesplezier.

Van de voorzitter

Van de redactie

lkol b.d. P. Dekkers

Erratum

In de vorige editie van Carré (nr. 8-2021) is vanuit de GOV-werkgroep Defensiebeleid en Krijgsmacht (D&K) het artikel ‘Heeft Defensie met IGO nog geld voor vechters?’ gepubliceerd. In een kader boven het artikel was de volgende zin opgenomen: ‘De Gezamenlijke Officieren Verenigingen (GOV) vinden dat de defensieleiding een aantal heroverwegingen moet maken’. Dit is echter niet juist; het artikel geeft weliswaar het standpunt weer van de werkgroep D&K, maar niet dat van de GOV.