INHOUDSOPGAVE

Carré nr. 4 - 2022

In dit nummer natuurlijk aandacht voor het op 31 mei jl. bereikte arbeidsvoorwaardenakkoord en de Defensienota 2022 die een dag later werd gepresenteerd. Mede in het licht van de Defensienota vormen de artikelen 'Het Strategisch Gevecht' en 'Militaire kunde en kunst!' hopelijk ook een interessante bijdrage aan deze editie. Verder in dit nummer aandacht voor de oefening Frisian Flag, een nadere uitwerking van de term 'Over de grens', het tweede deel over Nederland tijdens de Eerste Wereldoorlog en een verhandeling over een van de hulp- en steunfondsen voor militairen. De vaste rubriek Carrelevant, een stukje humoristische luchtmachtgeschiedenis, een boekbespreking en het verenigingsnieuws maken deze editie compleet. De redactie wenst u veel leesplezier.

Van de voorzitter

Lkol Niels van Woensel

De vier doelstellingen van de NOV: * het behartigen van de collectieve en individuele belangen van alle leden en hun nagelaten betrekkingen; * fungeren als een platform voor de beroepsgroep; * bijdragen aan het in stand houden van een voor haar taak berekende defensieorganisatie; * meedenken over vrede en veiligheid.

Redactioneel

Vierkant Beschouwd